ТЗШ №16 ім.В.Левицького
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід
 
П`ятниця, 26.04.2024, 18:47
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Школа сприяння здоров"ю [31]
Міні-чат
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 124
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Школа сприяння здоров"ю » Школа сприяння здоров"ю

Відношення і пропорції
Тема. Розв'язування задач. Підсумковий урок.
Мета. Узагальнити та систематизувати знання та вміння учнів з теми "Відношення і пропорції" на основі задач про життєдіяльність людського організму; формувати в учнів необхідні знання і вміння спрямовані на збереження та розвиток їх індивідуального здоров'я, націлювати на здоровий спосіб життя та культуру харчування (формування фізичного, соціального, психічного здоров'я).
Обладнання: плакати, таблиці.
Девіз уроку: Зрозуміло, всім відомо,
Що приємно бути здоровим,
Тільки треба знати,
Як здоровим стати.
Хід уроку
І. Вступне слово вчителя.
Могутні крила сучасної науки у своєму нестримному леті підносять нас до вершин пізнання, допомагають осягнути таємниці Всесвіту. Рвуть пута земного тяжіння космічні кораблі, павутиною вкрив земну кулю мобільний зв'язок. Розкривають свої загадки давні письмена, працює приручений атом.
Те, що вчора було фантастикою, стає сьогодні невід'ємною частиною нашої дійсності. Але з-поміж усіх турбот науки найголовнішою залишається одна— людина, найдосконаліше творіння живої природи, її здоров'я та спосіб життя.
У 1643 році в родині Ньютонів народився хлопчик, якого нарекли Ісааком. Він був кволим і немічним. Але хлопчик не тільки вижив, а й прожив 84 роки, майже не вдаючись до допомоги лікарів. У математиці й фізиці його відкриття можна порівнювати з подвигом. Проте помер Ісаак Ньютон з почуттям великого незадоволення собою — не встиг усього зробити. «Не знаю, — писав він напередодні, — чим я можу здаватися світові, але сам собі я здаюся тільки хлопчиськом...».
Проте світ думав інакше, і на могильній плиті його сучасники написали:
Тут спочиває
Сер Ісаак Ньютон...
Нехай смертні радіють тому, що серед них
Жила така прикраса людського роду.
Лише велика попередня праця, напружена робота думки, розуму, інтуїція, творче натхнення ведуть до результатів. Варто згадати слова видатного англійського філософа, співвітчизника Ньютона, Френсіса Бекона: «У кожній людині природа проростає або злаками, або бур'яном: нехай же вона своєчасно поливає перше і знешкоджує друге». Тому слід розвивати свої можливості, у процесі навчання вдосконалювати свої задатки. Якщо до цього додати наполегливість, силу волі, працелюбство, то з кожного учня з часом сформується особистість, яка зможе досягнути висот у певному виді діяльності.
II. Актуалізація опорних знань.
«Математичний футбол»
1. На що вказує відношення двох чисел?
2. Що називається пропорцією?
3. Сформулювати основну властивість відношення.
4. Як знайти відсотки від числа?
5. Як знайти відсоткове відношення двох чисел?
6. Як знайти число за його дробом?
7. Яку залежність називають прямою пропорційною?
8. Як знайти крайній член пропорції?
9. Як знайти дріб від числа?
10.Сформулювати основну властивість пропорції.
11 .Як знайти середній член пропорції?
12.Як знайти число за його відсотками?
III. Розв'язування задач. Гра "Заглянемо в казку".
Лікар Айболить завжди приходить на допомогу тим, хто захворів крім того, що він призначає лікування, лікар виконує ще деякі підрахунки. Але часом не встигає. Тож давайте допоможемо лікарю Айболиту.
Клас поділений на 5 груп. Кожній групі пропонуються задачі від лікаря Айболита.
Задача 1.
Лікар Айболить обстежив 200 жителів країни Льодяників, які любили ласувати цукерками. 160 з них мали хворі ясна та зуби, який процент жителів країни Льодяників записав лікар Айболить до стоматолога?
Задача 2.
Серед 36 ведмедиків Дрімучого лісу 25% скаржилися на болі в спині. Лікар Айболить прописав їм фіззарядку. Через місяць усі ведмедики були жваві і здорові. Скільки ведмедиків поправили своє здоров'я завдяки зарядці?
Задача 3.
Легені затятого курця пірата Крива Нога скаржилися "Наш початковий об'єм 2.5 дм3, від викуреної сигари ми зменшуємося на 10%". На скільки процентів потрібно збільшити легені пірата до початкового об'єму за умови, що він кине курити?
Задача 4.
Лікар Айболить обстежив 200 жителів Фруктової країни, які любили ласувати свіжими овочами і фруктами. 10 з них мали хворі зуби і ясна. Який відсоток жителів Фруктової країни записав лікар Айболить до стоматолога?
Задача 5.
Помічниця лікаря Айболита Весела Мавпочка зазначила, що на одному евкаліптовому дереві знаходиться сім лінивців, що становить 10% всіх лінивців, які не бажають займатися спортом. Скільки лінивців не займаються спортом?
Фізкультхвилинка.
Часу тратить не будемо, руки вгору підіймемо,
Опускаєм їх на плечі і продовжуєм, до речі.
Піднімаєм, опускаєм, від письма відпочиваєм,
Руки вверх над головою, дивимось перед собою,
Наш хребет ми порівняєм, лікті зводим, випрямляєм,
Організм оздоровляєм, його киснем наповняєм,
Щоби ноги розім'яти, будем дружно присідати,
Встали, добре потягнулись, повторили, посміхнулись,
І бадьорості заряд не залишить більше нас.
IV. Цікаві факти. Виступи учнів.
Що ми знаємо про людину? Чи знаєте ви, що людина складається з більш, ніж ста трильйонів клітин, із більше, ніж 200 кісток?
Точної кількості кісток у скелеті людини назвати неможливо, бо у 20% людей є відхилення щодо кількості хребців. Дехто із 20% має зайве ребро, проте з віком кількість кісток змінюється: деякі з них зростаються. Через це не завжди зрозуміло, як їх рахувати. Так, крижова кістка, очевидно, складається з 5 хребців, які зрослися. Аналогічно, ніхто не може назвати точної кількості м'язів у людини. Фахівці нараховують їх від 400 до 680. Для порівняння: у коників близько 900 м'язів, у гусениць - близько чотирьох тисяч.
Чи знаєте ви, що ...?
• відчуття спраги з'являється за нестачі води, що дорівнює 1% маси тіла. Втрата понад 5 % води може призвести до непритомності, а понад 10% - до смерті;
• матеріал кістки у 30 разів міцніший від матеріалу цеглин, у два з половиною рази міцніший від граніту;
• велика гомілкова кістка при вертикальному навантаженні витримує навантаження у 1560 кг;
• коли людина пережовує їжу, щелепні м'язи розвивають на корінних зубах зусилля, яке чинить маса 72 кг, а на різцях - до 20 кг;
• для пережовування хліба потрібне зусилля, яке чинить маса 25 кг, смаженої телятини - 15 кг;
• навіть найсуровіші чоловіки щодня проливають 1-3 мл сліз. Сльози, що їх постійно виробляють слізні залози, зволожують рогівку ока, захищаючи їх від пилу.
Задачі про дотримання здорового способу життя (для всіх груп).
1. Мінімальний необхідний 12-річному школяру об'єм молочних продуктів відноситься до всього об'єму рідини, що випивається за день, як 3:20. Скільки молока, кефіру або ряжанки повинен випивати шестикласник, якщо усього за день у його раціон входить 2 літри рідини?
Враховуючи інтенсивну швидкість росту у цьому віці, треба розуміти, що потреба у кальції дуже висока. Дефіцит кальцію призводить до порушення формування кісток, зубів, затримки росту. Молоко можна заміняти кефіром, кефір -йогуртом.
2. У 100 грамах м'яса міститься 14 грамів білка. Скільки м'яса та м'ясопродуктів необхідно з'їсти за день, якщо добова норма білка - 70 грамів?
Добова норма у білках виконується не лише за рахунок м'ясних продуктів, але і за рахунок молочних, рибних та овочевих страв. Включення до раціону одного лише м'яса призводить до тяжких захворювань. У давнину на Сході так іноді страчували злочинців: годували їх тільки вареним м'ясом, і організм не міг переварити таку кількість білка.
V. Підсумок уроку.
На сьогоднішньому уроці ми ознайомились з деякими фактами, які стосуються життєдіяльності людського організму. Проте навіть найточніші числа й обчислення не можуть охарактеризувати людину. Кожна людина - індивідуальність, зі своїми обдаруваннями, нахилами. Тому доречно нагадати напис, який, за Платоном, зробили семеро давньогрецьких мудреців у храмі Аполлона в Дельфах: «Пізнай самого себе!».
Тобто пізнай свої здібності, порівняй їх зі здібностями інших, подумай, у чому ти можеш самовиразитись, твори, пробуй. Не в усіх здібності чітко виражені змалку, як у видатного німецького математика Карла Гауса.
Збереглась легенда, що у трирічному віці він був присутній при розрахунку свого батька, водопровідного майстра, з робітниками. Батько помилився, а трирічний хлопчик виправив його. Після перерахунку присутні із здивуванням підтвердили правильність обчислень малого Карла. До слова, про себе він казав, що навчився рахувати раніше, ніж розмовляти. Але не в усіх відомих людей здібності виявилися у ранньому віці. Відомого винахідника Едісона вигнали зі школи, як нездібного до навчання учня, а відомий математик М. Лузін не зміг осилити шкільну математику без репетитора. Тому кожному слід шукати свою улюблену справу, тому що можливості людини є безмежні.
Але всього в житті можна досягти лише в тому випадку, коли ви будете здоровими, будете вести здоровий спосіб життя та слідкувати за своїм здоров'ям.
Категорія: Школа сприяння здоров"ю | Додав: Smile (09.11.2010)
Переглядів: 868 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz