Тема. Розвиток підлітків. Мета. Ознайомити учнів із чинниками фізичного розвитку; вчити справлятися з проблемами підліткового віку; виробляти навички приймати позитивні рішення. І. Організаційна частина. 1. Ознайомлення з темою «Розвиток підлітків» Що означає слово «підліток»? Що це за вік? 2. Очікування. Про що б ви хотіли дізнатися? Що вас цікавить? - Як жити у підлітковому віці? - Як вирости? - Як вести себе? 3. Повторення правил спілкування в групах: - не перебивати; - говорити по черзі; - бути активним; - поважати всі думки; - бути веселим, радісним. 4. Знайомство «Я росту». - Чи виросли ви за рік? - По чому ви бачите? - «Я росту, тому що...» 5. Руханка «Ростемо». 6. Групування «Молекули» II. Робота в групах 1. Назва команди (написати на ватмані), вибрати лідера, намалювати автопортрети. презентація команди. 2. Квітка здоров'я (намалювати) 4 пелюстки 3. Коли всі пелюстки розкрилися (всі складові здоров'я розвинені) – людина розвивається гармонійно. Гармонія (співзвуччя) - стан радості, миру, щастя, блаженства. 4. Які проблеми з'являються, коли людина не розвивається гармонійно? Коли відсутня одна пелюстка, розвиток кульгає. (віз на 3 колесах, дім без 1 стіни) 5. Що робити, щоб розвиватися гармонійно? (8 лікарів лікують тіло, дух, душу) 6. Записати 8 природних лікарів. (вода, сонце, повітря, їжа, фізичні вправи, відпочинок, стриманість, духовність) 7. Руханка «Дрова» 8. Поділ на 2 гр. хлопці - дівчата. III. Робота з посібником «Для тебе». Секрет Дівчата Хлопці (с. 16, 17) (с. 16, 18) 1. Чи дізналися ви щось нового? 2. Чи хочете про щось запитати? 3. Чи хотіли б дізнатися більше? 5. Чи хотіли б зустрітися з авторитетною людиною (лікарем) і поговорити? 5. Чи не боїтесь змін, які вас чекають? 6. Чи хочете дорослішати? Відеосюжет «Загадки тіла людини. Підлітковий вік.» Якщо статеве дозрівання - це фільм жахів, то головні герої у ньому -гормони. Ці хімічні речовини командують вами, як хочуть. Вони ордами вриваються у вашу кров і наказують вашому тілу мінятися. За їх командою м'язи і кістки стають міцнішими, через них появляється волосся там, де раніше не було, вони заставляють думати про те, про що раніше не думали. І через все це потрібно пройти, щоб стати дорослим. IV. Голосування ногами (кордон) Тендерні стереотипи Так Ні 1. Хлопчики у підлітковий вік жвавіші від дівчаток. 2. Хлопчики граються ляльками, дівчатка машинками. 3. Хлопці 6-В класу поважають дівчат. 4. Хлопці повинні бути уважними до дівчат. 5. Дівчатка мають поступатися хлопцям. 6. Дівчата розвиваються швидше від хлопчиків. 7. Хлопці відповідальніші від дівчат. 8. Довге волосся - привілегія дівчат. 9. Довге волосся носять тільки дівчата., 10.Сережки - прикраса жінок. 11.Сережки носять тільки жінки. Повернення у попередні групи. V. Робота в групах (продовження) Чи хочете ви рости і розвиватися? Від чого залежить фізичний розвиток підлітка? 1. Робота з підручником, (с.23, 24) Скільки є чинників фізичного розвитку? Що впливає на розвиток? (Спадковість, харчування, гормони, хвороби) 2. Дослідимо детальніше ці чинники. - На які з цих чинників ми можемо впливати? - Що робити, коли ми нічого не можемо вдіяти? - Що ми взагалі можемо зробити? - Є проблема! Що робити? 3. Карточки-завдання. а) харчування; б) хвороби; в) спадковість; г) гормони (речовини, що будять стать, прокидаються в 10-11 років, регулюють ріст, обмін речовин, розвиток). VI. Евристична бесіда. Проблеми і неприємності, що можуть отруювати життя підлітка, способи їх подолання. 1. Висипання і вугрі (гігієна, харчування, лікар). 2. Кепський, конфліктний характер (зрозуміти і прийняти вікові зміни). 3. Психологічна криза, емоційна неврівноваженість, зміни настрою (раціональне здорове харчування, уникати секс-фільмів, фільми жахів, відпочивати). 4. Занижена самооцінка, страх (я не красивий, я не розвиваюся, занадто швидко розвиваюся) - завжди так не буде, це минеться. У нас є інформація, ми знаємо, що з нами робиться, багатьох неприємностей можна уникнути
|