ТЗШ №16 ім.В.Левицького
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід
 
Четвер, 25.04.2024, 14:52
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Школа сприяння здоров"ю [31]
Міні-чат
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 124
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Школа сприяння здоров"ю » Школа сприяння здоров"ю

Дикий Ангел
Мета: розкрити полемічність драми О. Коломійця «Дикий Ангел»; виявити і розкрити головні проблеми сучасності у творі; поглибити знання учнів з теорії літератури; виховувати в учнів повагу до батьків, відповідальність за свої вчинки, любов до праці.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: текст драми Олексія Коломійця «Дикий Ангел», записи на дошці, роздавальні картки.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Інтерактивна вправа «Знайомство». (Робота в колі.)
І.Зі скількох осіб складається ваша сім'я?
2.Хто в ній є лідером (мати, батько, бабуся, дідусь)?
З.Кому з рідних ви найбільше довіряєте і чому?
II.Повідомлення теми, мотивація навчальної діяльності.
Оголошення і запис у зошитах теми уроку.
План уроку
І.Мій герой (робота в групах: характеристика героїв п'єси О. Коломійця «Дикий ангел»; представлення від першої особи).
2.Система виховання Платона Ангела; стосунки між членами його родини.
3.З'ясування причин виникнення і наростання конфліктів у сім'ї.
4.3ародження сумнівів у душі Платона щодо правильності обраної системи виховання.
5.Поради головним героям твору.
Інтерактивна вправа «Очікування». (Зерно і колосок.)
На сьогоднішньому уроці йтиметься про дуже актуальну проблему— сто¬сунки в родині, роль батьків у вихованні дітей, про сім'ю як основну складову суспільства. Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
Учні на аркушах у формі зернин записують свої очікування, які зачитують в кінці уроку, додаючи власні «зернини» до «колоска» на дошці.
III. Сприймання та засвоєння нових знань.
Слово вчителя.
Ви прочитали драму О. Коломійця «Дикий Ангел», маєте свої судження щодо проблем, порушених у ній, у вас є і власний досвід дружніх стосунків між членами родини. Тому пропоную вам уявити себе дійовими особами твору і розподілити між собою ролі.
На уроці працюватимуть А групи: група Платона Ангел, група синів, група жінок, група читачів. Залежно від уподобаних вами персонажів, займіть свої місця за столами (клас об'єднується в групи). Мені хотілося б, щоб наша спів¬праця була тісною. Якщо інші групи матимуть доповнення чи заперечення до тверджень своїх сусідів, нехай їх висловлюють.
Щоб розпочати обговорення твору, нам слід познайомитися із членами родини Платона Ангела. Усі групи по черзі представляють головних персо¬нажів (група обирає того, хто від першої особи представляє свого героя за поданою схемою, опираючись на текст п'єси і підтверджуючи власні думки цитатами з твору).
Робота в групах.
Картка №1 (для групи Платона Ангела)
• Скласти характеристику героя твору Платона Ангела за планом:
а)вік, місце в сімейній ієрархії і в суспільстві;
б) особливості характеру героя;
в)стосунки з родиною;
г) його уявлення про ідеал сім'ї.
Картка №2 (для групи синів)
• Скласти характеристику синів Платона Ангела за планом:
а) вік, чим займається кожен із синів;
б) місце синів у родині;
в) ставлення до сім'ї кожного з них;
г) з якого віку і чому сини Платона Ангела починають працювати.
Картка №3 (для групи жінок)
• Скласти характеристику групи жінок (мати, донька, невістка) із твору за таким планом:
а)рід занять;
б) ставлення до сім'ї;
в)роль матері в родині.
Картка №4 (для групи читачів)
• Група читачів обирає героя опрацьованого твору, який їй найбільше імпонує, і обґрунтовує свій вибір.
Презентація результатів роботи групи №1.
Бесіда за питаннями (пункт №1 з плану уроку).
І.Як же виховав Платон своїх дітей? Що було для нього пріоритетом у вихованні?
2.Чи стали діти такими, якими хотів бачити їх батько?
3.Згадайте пісню (улюблену пісню Ангела), яка звучить протягом усього твору. Чому так часто чуємо її у творі?
4.Якому ж стилю виховання надавав перевагу Платон Ангел? Чому?
5.Зробіть висновок про систему виховання Платона Ангела.
Орієнтовна відповідь. У родині Ангелів існує власна система виховання.
Презентація результатів роботи групи №2.
Бесіда за питаннями (пункт №2, №3 з плану уроку).
І.На яких засадах Платон виховував своїх дітей?
2.Чому діти працюють з раннього віку? Через нестатки?
З.Чи має Платон право забирати гроші у членів сім'ї?
4.Чи любить батько дітей?
5.А діти люблять батька?
6.Чи має Ангел право вигнати Павлика з дому?
7.Яку роль зіграв Павлик у проблемі «Федір — Клава»?
8.Сини Платона — активні громадяни?
9.Якими стали сини? Чи виправдали вони сподівання батька?
10.Мати має авторитет у цій родині?
11.Чому Ліда відвозить сина до своїх батьків, а не до чоловікових?
12.Чи подобається Ліді родина Ангелів?
13.Чи може ставлення Платона Ангела до дітей бути прикладом для на¬слідування?
14. Як впливає надмірна опіка Платона на поведінку дітей?
Презентація роботи груші №3.
Слово вчителя.
Платон відвідує родину Петра й бачить, що устрій сім'ї такий самий, як і в нього. Це радує батька, та він вносить власні корективи в поведінку сина. Наслідок — звільнення Петра з посади, він став лише рядовим інженером. Павлик пішов з родини, Федір не може дати ради своїм стосункам із Клавою. Платон замислюється над тим, чому так сталося...
Бесіда за питаннями (пункт №4 з плану уроку).
1. Платон — дикий. Як ви ставитесь до такого твердження?
2. Платон сумнівається у правильності власної поведінки?
3. Платон — позитивний герой?
4. Чому його сини не можуть розв'язувати власні проблеми? Якої важливої риси характеру їм бракує?
5. Чому Павлик і Петро повертаються додому?
6. Чи діти Платона дикі?
7. Чому сини не протестують, коли батько забирає в них усі гроші?
8. Чому Таня не може заперечити батькові?
9. Жінки в родині активні чи пасивні?
10. Конфлікту родині конструктивний чи деструктивний?
Слово вчителя.
Здається, ніщо не затьмарює сонячного ранку в родині Ангела. Але конфлікт назріває: Таня не задоволена тим, що мусить віддавати стипендію батькові, Павлик не кориться батьковій волі, Федір кохає заміжню жінку, Петро дає добро на зведення будинку в тому місці, де цього робити не слід.
Презентація результатів роботи групи №4 («Мікрофон»).
• Один із представників групи читачів висловлює свою думку про героя, який найбільше імпонує групі. Представники інших груп заперечують або обґрунтовують запропоновану тезу.
IV.Закріплення вивченого.
«Мозковий штурм».
• Хто в родині винен у виникненні конфлікту? Чому Платон помирає? Чи можливий інший фінал? Який фінал запропонували б ви?
Бесіда за питаниями.
1. У кажіть позитивні й негативні моменти в системі виховання Ангела.
2.Що ви хотіли б змінити на місці синів Платона?
V. Підсумок уроку.
Слово вчителя.
Отже, на уроці ми зробили спробу увійти в родину Платона Ангела і знайти розв'язання проблем, порушених автором п'єси. Сформулюймо їх: проблема єдності особистого і громадського, відповідальності кожного перед майбутніми поколіннями, трудового виховання в родині, стосунки батьків і дітей, відповідальності батьків за громадянське виховання дітей.
«Мозковий штурм» (пункт №5 із плану уроку).
1. Який стиль виховання ви запропонували б Платону?
2.Запропонуйте власну схему виховання людини, здатної до вияву активної життєвої позиції. Схематизація.
• Зобразіть схематично, як ви уявляєте основи зразкової сім'ї.

Рефлексія.
• Чи здійснились ваші очікування?
(Учні із «зернят» оформлюють «колосок» зачитуючи свої очікування.) «Незакінчене речення».
• Продовжити думку: «Сьогодні я почув, побачив, зрозумів...».
Оцінювання й мотивація навчальних досягнень.
VI. Повідомлення домашнього завдання.
1. Скласти цитатний план характеристики героїв твору (2-3).
Твори Олексія Коломійця, рекомендовані для читання
1. «Спасибі тобі, моє кохання»
2. «Голубі олені»
3. «Фараони»
Категорія: Школа сприяння здоров"ю | Додав: Smile (09.11.2010)
Переглядів: 1731 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz